Monday 18 May 2015

Promosi Kraf The Curve Part 1

Rasanya hampir nak pemgsan dah melayan kerenah semua orang......tapi apa nak buat disebabkan minat yang mendalam dalam bidang aku ceburiku gagahkan jua walaupun tak sihat. Bertemankan Cik Zahidah ke The Curve untuk membuat persembahan sempena Promosi Kraf anjuran Kraftangan Malaysia. Sekali lagi kami berpeluang di bawah naungan Kraftangan. Perjalanan ke sana tak lah lama tapi yang buat aku sakit hati sesangat hari neh....dia orang tinggalkan beg fail kat Bangsal i-Think! Fuhhh....menyirap darah aku pagi tu, nasiblah Cik Zahidah ada kalau tidak pasti mulutku tak henti-henti membebel. Tak kiralah Uncle Sam ada ke takde ke...memang nak kena dia orang ni. Nasib baik tak panik dan akalku panjang. Kutelefon Elsa minta bantuan menghantar beg tersebut. 1st time kesilapan ini berlaku dalam team ini.

Kuminta Zahidah untuk membuat sound check menggunakan lagi Tari Tualang Tiga sebab mereka dan ingat skor lagu tersebut. Aku.....menanti dengan penuh debaran kereta Elsa muncul dengan beg failku. Dengan batuk yang kurasa hampir nak membunuh aku pagi ni. Tepat jam 12.00 tengahari aku terus bergegas ke kereta Elsa dan mencapai beg. Lega selega-leganya. Terus menuju ke kawasan lobi promosi dan mengedarkan fail. Persembahan dapat diteruskan tanpa sebarang masalah lagi. Kutinggalkan anak-anak angklungku bersama Zahidah kerana aku mempunyai urusan Walimatulurus yang aku harus penuhi.



Pertengahan persembahan kedua baru aku dapat menyertai mereka. Kubiarkan Zahidah meneruskan rakaman tersebut hingga selesai. Kutanyakan persembahan terdahulu....tiada masalah ....jawapan yang kunanti-nantikan. Namun semasa kucuba menegur anak-anak angklungku sewaktu mereka bermain angklung...Alif Haiqal tak sabar-sabar memberitahuku angklung 1' telah patah semula. Mujurlah ada ahli yang lain memegang nombor angklung tersebut.




Memang mendapat sambutan hangat daripada para pengunjung The Curves tambahan pula DJ pada hari itu memainkan peranannya dengan sungguh baik. Ada berinteraksi dengan para pendengar. Meriah kami di tengah-tengah tu! Apa-apa pun tahniah kepada semua anak-anak angklung. Jadikan pengajaran apa yang berlaku pagi tadi. Jangan lupa tanggungjawab yang telah diletakka di bahu anda. Chekgu memerlukan bantuan dan sokongan anda semua untuk memajukan Kelab Angklung Wariseni yang kita sayangi ini.

No comments:

Post a Comment