Monday 13 November 2017

Gotong-royong Perdana Part 2

Isnin, 13 November 2017 selepas mengambill ubat terus ke sekolah. Ambil sarapan dan kemudian meneruskan kerja-kerja melakar mural di dinding sebelah Bilik Angklung. Jam 10.00 pagi muncul Elisa dan Aslinda. Tugasan mereka hari ini....membersihkan bata dan mengecat bata dengan warna biru muda. Cat yang diperolehi daripada bengkel KH. TQ Rahani bagi kami cat. Aku terus melakar. Tak boleh nak serah pada mereka tugasan ini. Agak kritikal. Aku pun terhegeh-hegeh nak buat ni....

Jam 1.00 petang berehat sebentar dan hilangkan dahaga di kantin. Ehsan meminta kunci bilik angklung untuk meneruskan kerja-kerja di Laman Nada. Jam 2.00 petang kulihat Ehsan dan Aslinda  sedang mengecat bata-bata yang masih belum dicat. Bagus....pandai mereka menjalankan tugas tanpa arahan.

Aku terus melakar dalam panas terik dan berehat sebentar pada jam 3.00 petang untuk menjalankan tugas guru disiplin untuk pendaftaran budak-budak dari SK1 hari ini yang dijalankan di kantin. Agak-agak sudah reda aku menyambung semula tugasan melakar di belakang. Sebaik sahaja mengecat selesai aku arahkan Ehsan untuk menyiapkan lakaran sementara aku menjadi pemerhati. Akhirnya siap juga lakaran 3D . Okey.....kita unggu esok. Apa cerita seterusnya.






No comments:

Post a Comment